Ungdomsgrupp

Är du mellan 13-30 år? Välkommen att vara med i vår ungdomsgrupp i S:t Josef arbetarens katolska församling. Vi träffas varannan fredag kl. 18.00 i vår kyrka i Luleå för bön, gemenskap, roliga aktiviteter och givande samtal om tro och liv mm. Varmt välkommen om det låter intressant för dig! Alla ungdomar i åldrarna 13-30 är välkomna; inget krav att vara katolik för att vara med.

Program för HT 2024:

• Varje träff inleds alltid med att vi firar mässa kl. 18-18:45 om inget annat står i programmet nedan!
  • Efter mässan fikar vi alltid tillsammans eller lagar mat tillsammans. Sedan börjar programmet.
  • Vi börjar alltid kl. 18.00 och håller på till ca 21:00; ofta med möjlighet att stanna lite efteråt om man vill.
  • Vi är alltid två vuxna med samt några unga vuxna.

20/9 - Introduktion, Kurragömma, pingis mm

4/10 - Ämne: Bön. Samtal och aktiviteter/lekar utifrån dagens tema

18/10 - Laga middag tillsammans - Tema: Att vara ung kristen. Samtal kring att vara ung och kristen i dagens samhälle.

8/11 - Gympasal. Lekar och aktiviteter i en gympasal i Luleå. Återkommer om plats!

23/11 - Övernattning i kyrkan med filmkväll, äta/grilla, gemensam kvällsbön mm. Obs! Lördag till Söndag. Frukost tillsammans före mässan på söndag.

6/12 - Advent, Baka tillsammans, Tema: Sista tiden, himmel och helvete. Roliga övningar/lekar kopplade till dagens tema.

13/12 - Julavslutning (julpynta, lekar, Äta mat), eventuellt sjunga äldreboende! Återkommer med mer info om det!

Kontakta gärna mig (se kontaktuppgifter nedan) om du har frågor gällande ungdomsgruppen eller annat i församlingen!

Johannes Bergqvist, ungdomsledare och musiker i församlingen,

tel: 076-8480711

mail: lulea@katolskakyrkan.se